top of page
חיפוש
  • jcatranlaw

אופציות לעובדים או ביטקוין לעובדים? זו השאלה



הרבה עובדים בתעשיית ההיי-טק רגילים לקבל אופציות בחברה שבה הם עובדים. אבל מה עם לקבל ביטקוין או את'ריום במקום?


ועדת השרים לחקיקה אישרה בשבוע שעבר (ביום ה-2.7.2023) לקריאה טרומית הצעת חוק שתאפשר להעניק לעובדים מטבעות דיגיטליים (ביטקוין, את'ריום וכד') עם הטבת המס המוענקת לאופציות לעובדים.


בנוסף, הצעת החוק מבקשת לתקן את פקודת מס הכנסה בכדי להשוות, בין היתר, בין התנאים של החברות העוסקות בקריפטו לאלו של חברות רגילות, וזאת בכדי למנוע זליגה של משקיעים לחברות בחו"ל.


במסגרת התיקון לחוק, מוצע לתקן את פקודת מס הכנסה כך שהטבת המס הניתנת לעובדים בגין הענקת אופציות תחול גם עבור הקצאת מטבעות דיגיטליים לעובדים.

כמו כן, יחול פטור ממס על מכירת מטבעות דיגיטליים של חברה תושבת ישראל, הניתן כיום בגין רווח הון מניירות ערך.


בדברי ההסבר של הצעת חוק נאמר כי למרות פוטנציאל הצמיחה של החברות הישראליות בתחום, המציאות הרגולטורית בישראל אינה מותאמת לענף המטבעות הדיגיטליים.

אשר על כן, מוצע לערוך מספר תיקוני חקיקה אשר יצמצמו את הפער הרגולטורי ויאפשרו השוואת תנאים של חברות העוסקות בתחום הקריפטו, הבלוקצ'יין ו-Web 3.0 לחברות ההיי טק המסורתיות.


עוד נאמר בהקשר זה, כי בדומה לחברות ההייטק המסורתיות, גם בתעשיית המטבעות הדיגיטליים הדרך הנוחה ביותר לתגמל את העובדים היא באמצעות מתן מטבעות דיגיטליים של החברה לעובדים, כאשר אותו תמריץ, הקושר בין העובד למקום העבודה לאורך זמן ואשר מעודד את העובדים לרצות בהצלחת החברה המעסיקה, מתקיים גם כאן. לפיכך, מוצע לתקן את סעיף 102 לפקודה, כך שיתווסף סעיף קטן (ז1) ולפיו הטבת המס תוענק גם עבור הקצאת מטבעות דיגיטליים לעובדים.


האם אנו עדים לשינוי מגמה ולמצב חדש שבו חברות יעניקו לעובדים מטבעות דיגיטליים (ביטקוין, את'ריום וכד') במקום אופציות?

האם המדינה תשנה את יחסה בקשר למטבעות הדיגיטליים, ותשנה את מדיניות המיסוי הקיימת היום (לפיו מטבע דיגיטלי אינו מטבע אלא נכס הון)?

האם הבנקים בישראל יאפשרו פתיחת חשבונות למטבעות דיגיטליים, כפי שנהוג ומקובל כיום בארה"ב?

איזו השפעה תהיה לחברות עצמן, ולמחיר מניותיהן, עם פחות אנשים וגופים יחזיקו במניותיהן (לאחר המרת האופציות)?

ימים יגידו.

בינתיים נראה שמדינת ישראל בדרך הנכונה לאשרר את תחום המטבעות הדיגיטליים, אשר עשוי לשנות את פני הבנקאות, ההשקעות וניירות הערך בארץ מן הקצה אל הקצה.


לקריאה של הצעת החוק הצעת חוק לתיקון האפליה במיסוי של מטבעות קריפטו (פקודת מס הכנסה (פטור ממס במכירת מטבעות דיגיטליים לתושבי חוץ ובהקצאת מטבעות דיגיטליים לעובדים, התשפ"ג–2023), ניתן למצוא גם כאן:


משרדנו, יוסי כתראן משרד עורכי דין JC Law Office, המתמחה בתחומי הטכנולוגיה, האינטרנט והפרטיות מסייע ללקוחותינו הפועלים בתחום המטבעות הדיגיטליים, הן מהבחינה המסחרית והרגולטורית, והן מהבחינה הטכנולוגית ובליווי פרויקטים בתחום.

ליצירת קשר עם עו"ד כתראן: Office@jcatlaw.com או במשרד: 03-6508064

35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page